חיבור לכוחות החיים בטיפול קרניוסקרל ביודינמי

חיבור לכוחות החיים בטיפול קרניוסקרל ביודינמי

Life Force
Primary Respiration
כח חיים
נשימה ראשונית
חיבור לכוחות החיים בטיפול קרניוסקרל ביודינמי

שמות רבים יש לכוח החיים, צ'י ,פראנה, שכינה, רוח הקודש ועוד. בכל תרבות עתיקה יש את ההבנה שישנה אנרגיית חיים שפועלת בגופנו ובטבע מסביבנו .

ההבנה שזו אנרגיית חיים אינטיליגנטית שניתן בכלים שונים לתמוך בה ולהעצים אותה היא הבסיס לרוב הרפואה הטבעית / המשלימה. בקרניוסקרל ביודינמי אנו קוראים לאנרגייה זו נשימת החיים (the breath of life) מושג זה הוטבע ע"י ד"ר וויליאם ג. סאתרלנד ,הוא הגיע לתובנות אלו מתוך מישוש והקשבה לגוף, הוא חש את התנועה הזו וביטויה בתוך הגוף וקרא לה נשימה ראשונית (primary respiration) . נשימה ראשונית מכיון שזו פעימה שקיימת בגוף עוד לפני שאנחנו יוצאים לאויר העולם והריאות שלנו מתחילות בפעולתן. הנשימה הראשונית היא פעימה שנמצאת בכל תא בגופנו , היא כוח החיים הקיים בביצית ובזרע עוד לפני ההפריה והיא האנרגיה שפועלת בהתפתחות גוף העובר באופן כה אינטיליגנטי ומדוייק ליצירת גוף אנושי עם מערכות משוכללות ומתואמות באופן שמעורר השתאות כל פעם שמתבוננים בגוף,באנטומיה והפיזיולוגיה שלו. 

כל זה יכול להשמע מאוד אזוטרי ורחוק מאיתנו באופן מסויים מאחר ורוב חיינו התרגלנו להתבונן החוצה כך שהתחושות הפנימיות ,הזרימה הטבעית שמתקימת כל הזמן בגופינו נשארה כמשהו שקורה מאחורי הקלעים ואנחנו מתעוררים לתחושות הפנימיות לרוב כשהבריאות שלנו אינה כשורה ,כשיש לנו כאב פיזי או רגשי וכבר איננו יכולים להתעלם ממצבנו הפנימי. 

כמטפלי קרניוסקרל ביודינמי אנחנו לומדים להקשיב פנימה אל תוכנו ,מיומנות הקשבה זו פותחת פתח לקשר לא רק עם התנועה הפנימית והבריאות שבגופנו אלא גם לקשר עם התנועה הפנימית אצל אחרים. 

לנשימה הראשונית יש 2 שלבים כמו לנשימה הריאתית שלנו , שלב השאיפה ושלב הנשיפה 

אפשר להתבונן בתנועה זו כמו גאות ושפל, הריתמוס שלה נותן לנו מידע על הבריאות בגוף, האיכות שלה נותנת לנו מידע על החיוניות של האדם,על מצב מערכת העצבים ועוד.

בטיפול קרניוסקרל המטופל שותף בהקשבה לכוחות החיים שבגופו והטיפול הוא תהליך של דו שיח עם הבריאות הקיימת בגוף ומציאת משאבים פנימיים וחיצוניים לתמיכה בבריאות הגוף .

ההקשבה והשהייה בשדה שנוצר בין המטפל למטופל תומכת באינטיליגנציה של הגוף , נוצר מרחב של נוכחות משותפת בו כוחות החיים יכולים לזרום בחופשיות רבה יותר ,בעוצמה וחיוניות.