קרניו סקראל- מהות הטיפול

הסבר על קרניו סקראל, על ההיסטוריה והמקורות של הטיפול, על מהות הטיפול ועל המקרים בהם הוא יעיל

כאב כרוני
טראומה
נשים בהריון
תינוקות
ביודינמי
רקמות חיבור
נוזל חוט השדרה
קרניו סקראל- מהות הטיפול

מהו טיפול קרניו סקראל ביודינמי?

קרניו סקראל הוא זרם טיפול הנולד מתוך האוסטיאופתיה. ד"ר סאתרלנד מפתח הגישה היה אוסטאופת שבתחילת הקריירה שלו דיבר בעיקר על ביומכניקה בתנועת עצמות הגולגולת, הממברנות ,רקמות החיבור והנוזל בחוט השדרה (CSF) בתקופה זו התפתחה גישה שמשתמשת במניפולציות וטכניקות לאיזון ותיקון הפרעות בגוף.

 לאחר שנים רבות של עבודה וחקירה פיתח ד"ר סאתרלנד את הגישה הביודינמית שבמרכזה התייחסות והקשבה לכוחות פנימיים הפועלים ויוצרים את גופנו ,לתנועתיות הפנימית שהיא הביטוי לבריאות ולאינטליגנציה של הגוף. הוא מצא שהדרך לתמיכה בבריאות מיטבית אינה דורשת מאמץ או כוח חיצוני אלא התכוונות אל היכולות הטבעיות הטמונות בגוף.

מדובר בטיפול במגע עדין מאוד בו המטפלת מניחה ידיים על גוף המטופל ובעזרת מגע מיומן מקשיבה לכוחות החיים והבריאות כפי שמתבטאים בפיזיולוגיה והאנטומיה שבגוף המטופל. 

בגופנו טמונה חוכמה מרפאת ומאזנת אשר מגיבה למרחב הבטוח והמוגן שנוצר ע"י המגע והנוכחות של המטפלת. 

הגוף/נפש יפעיל באופן טבעי את כוחות הריפוי הפנימיים שלו המאפשרים שינוי עמוק ומהותי.

הגישה הביודינמית עוסקת בחישה ועבודה עם כוחות החיים שיצרו את גופנו בתקופת היווצרות העובר ועדיין פועלים בתהליכים פנימיים של ריפוי ואיזון הממשיכים להתבטא בגוף לאורך כל החיים. 



דרך המגע העדין, ההקשבה, המודעות והנוכחות  אנו מאפשרים לגוף להפעיל את האינטליגנציה הפנימית שלו לריפוי. 

בטיפול קרניו סקראל ביודינמי אנו מתבססים על העיקרון שבמצב בריאות אופטימלי כל הנוזלים בגוף,כל הרקמות והאיברים נושמים ופועמים במקצבי החיים. ישנו ריתמוס שמהווה סמן לבריאות טובה. 

כשיש בריאות מיטבית כל התאים והרקמות יכולים להיות חופשיים לבטא תנועתיות זו, מטפלים לומדים לחוש את התנועות האלו וגם לזהות מקומות של מתח וחוסר תנועה. כשיש דפוסי מתח זה אומר שאיזור או איבר המחזיק מתח אינו מקבל מספיק זרימת דם, זרימת נוזלים ,חילוף חומרים , הובלה עצבית ועוד. 

מטפלי קרניוסקראל ביודינמי מניחים ידיים על הגוף ומשתשמים במיומנויות טיפול ייחודיות שאינן חודרניות שמעודדות זרימה טובה יותר,חזרה לויטאליות, שחרור של מתח ותקיעות. כשזה קורה, רואים שיפור במצבים שונים באופן שגורם לנו להתפעל מיכולות הריפוי שיש בגוף. 

באילו מצבים כדאי לטפל בקרניו סקראל ביודינמי?

טיפול קרניו סקראל ביודינמי עוזר להתחבר מחדש לכוח החיים הראשוני שבאמצעותו נוצרנו ברחם, לכן טיפול קרניו מתאים  לכל אדם בכל גיל.

הטיפול נותן למערכת העצבים הזדמנות להירגע, לעשות "ריסטארט" ומאפשר לשהות בהרפיה עמוקה. כתוצאה מכך, מועצמת היכולת של מערכת הגוף-נפש לווסת את עצמה ולמצוא איזון חדש ובריא.

הטיפול מתאים לכל סוג של פגיעה או כאב פיזי, כולל מצבים כרוניים, חוסר איזון במערכות פנימיות, מתחים פיזיים ורגשיים, PTSD( פוסט טראומה ).

טיפול בכאב כרוני

בקרניו סקראל ביודינמי עובדים עם כאב בדרך מהפכנית וחדשנית, בחקר הכאב מתברר שכאב כרוני לאו דווקא קשור לנזק לרקמות, כאב הוא אירוע מורכב, הוא תוצר של המוח שחש בסכנה. 

כאב נמצא בגוף כזיכרון, רגש, הרגל או רפלקס. על מנת להפחית את עוצמת הכאב המוח שלנו זקוק לתחושת ביטחון .

בטיפול קרניו סקראל ביודינמי יש אפשרות לתת למוח מידע חדש ליצירת דפוס חדש ולשינוי ההרגל העצבי. אנחנו יכולים למצוא ביטחון דרך נוכחות ומודעות לגוף, לפגוש את הצורך של המוח למצוא תחושת ביטחון, לכבות את מנגנוני ההגנה ופעמוני האזעקה בגוף. כשאנו משפיעים על מערכת העצבים באופן הזה, רואים הפחתה במתח, ירידה בכאב כרוני,אנשים פחות מתוחים בתחושות שלהם ובגופם, ישנים טוב יותר והחיים נהפכים קלים יותר כשלא סוחבים מטען של מתח. 

טיפול בטראומה 

בקרניו סקראל ביודינמי אנחנו תומכים בהרגעה וויסות מערכת העצבים, אחד הביטויים הנפוצים בטראומה הוא מנגנון הגנה שנקרא קיפאון שתוצאותיו הן דיסוציאציה או ניתוק. אלו הן חוויות פיזיולוגיות בהן אנשים שחשים סכנה מתנתקים מהגוף שלהם. בקרניוסקראל אנחנו מפנים את תשומת הלב פנימה אל הגוף ומגלים את התחושות הפנימיות שמחברות אותנו מחדש, אנחנו מעירים את התחושות הללו דרך מגע עדין והקשבה, אנו עוזרים לאנשים לחוש את הגוף באופן אחר מהרגיל,להעיר את הגוף מחדש לתחושה של ביטחון ונוכחות בגוף.

טיפולבנשים בהריון 

הריון הוא זמן מאוד מיוחד בחיי האישה – ולא פחות משמעותי עבור האדם הקטן הנוצר בתוכה. הבריאות הגופנית והרגשית של האם היא חיונית עבור התפתחות העובר. סביבה תומכת נטולת מתחים היא מושלמת לזמן ההיריון, אך לא שכיחה בחיי היומיום התובעניים כיום.

קרניו סקראל ביו דינמי עוזר לאישה ההרה להתחבר מחדש אל השלווה הפנימית שלה, לשחרר מתחים פיזיים ורגשיים, למצוא משאבים עמוקים של כוח, שקט  ותבונה אינטואיטיבית בתוך עצמה. קרניו סקראל ביו דינמי עשוי להקל  על סימפטומים שכיחים בהריון כמו בחילות, עייפות, כאבי גב,סימפיזיוליזיס, בעיות עיכול ומסייע להתמודדות עם "רכבת ההרים" הרגשית וההורמונלית. הטיפול הזה מיועד לאם, בזמן הטיפול נשמר המרחב המקודש של העובר.

טיפול בתינוקות 

הלידה היא האירוע המשמעותי בחיינו – בדרך כלל היא משאירה חותם עמוק בזיכרון הגוף שלנו. לידה היא ניצוץ ההצתה הראשוני בגוף, רגע החיבור של הגוף הנפש והתודעה. 

האישה חווה תהליך גופני ורגשי עוצמתי במהלך ולאחר הלידה. גם הילוד עובר חוויה עוצמתית ומשמעותית כשההבדל היחיד הוא שלתינוק יש פחות אמצעים להתמודד ולהכיל לחצים פיזים ורגשיים גדולים שעלולים להיווצר בלידה. 

קרניו סקראל ביודינמי יכול לעזור לילוד להתחבר באופן טבעי לכוחות הפנימיים של ויסות וריפוי עצמי, להרגיע את מערכת העצבים ולאפשר למבנים הפיזיים למצוא את מקומם בתוך הסביבה המשתנה.

טיפול קרניו סקראל ביודינמי יכול  לעזור במצבים  של: טורטיקוליס, ריפלוקס, בכי ממושך, גזים, קוליק, דלקות אוזניים חוזרות, בעיות שינה והנקה, ויעזור לרקמות הגוף למצוא את המרחב והטונוס המתאים להתרווחות בתוך הגוף הקטן והמופלא.